Zajęcia dydaktyczne cz. I:

1. Opowieść ruchowa "Wiosna" przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=D1lH55N72U0

Rodzic opowiada, a dziecko stara się obrazować tekst ruchem:

Wiosna wychodzi na spacer, kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty. Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć. Więła głęboki oddech, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze. Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę, co słychać w sadzie - myśli wiosna. Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę. Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni. Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków. Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam jeszcze z drzewami. 

2. Rozmowy o wiosennych powrotach ptaków. 

Sprawdzcie, czy w Waszych domach znajdziecie jakieś książki o ptakach. Jeśli tak, to obejrzyjcie ilustracje i poproście rodziców, by przeczytali Wam fragmenty dotyczące informacji o ptakach. 

Jeśli nie znajdziecie nic w domowej bibliteczce w załączniku znajdziecie dokument word o ptakach wiosennych. Zachęcam do przeczytania.

3. Zagadki o ptakach:

- Piora biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone (BOCIAN)

- Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko pod daszkiem ulepiła (JASKÓŁKA)

- Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają (KUKUŁKA)

- Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka (SKOWRONEK)

4. Zabawa ruchowa "Wiosenne porządki"

Naśladuj wiosenne prace w ogrodzie, o których mówi rodzic, np. grabimy suche liście, przekopujemy grządki, niesiemy wiadro ze śmieciami, sadzimy sadzonki, podlewamy kwiaty itp.

5. Praca plastyczna " Ptaszki przy budce".

Instrukcję wykonania pracy znajdziecie w załącznikach.

Miłego dnia

Pani Monika :)

Zajęcia dydaktyczne cz. II:

1. Wysłuchajcie opowiadania B. Szelągowskiej "Ptasia narada" 

https://www.youtube.com/watch?v=Azr2pqqxGro

Wskażcie na globusie lub mapie drogę ptaków z ciepłych krajów do Polski. Porozmawiajcie na temat tego, co będą robiły ptaki po powrocie do Polski.

2. Karty pracy cz. 3 str. 67 - obejrzyj zdjęcia, dotykaj ich i mów nazwy ptaków, dokończ podany rytm - naklej odpowiednie zdjęcia ptaków odszukanych wśród naklejek, połącz pierwsze głoski z nazw obrazków, podaj nazwę ptaka, który powstał.

3. Zachęcam do obejrzenia prezentacji https://slideplayer.pl/slide/840672/ 

wyjaśnia ona, kiedy poszczególne ptaki wracają do Polski.

4. Pamiętacie wczorajszą piosenkę? zachęcam do śpiewania wspólnie z rodzicami

Piosenka pt. "Wołanie wiosny" nr 8 na płycie cz. 2  https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-olekiada#npbb

5.Karty pracy cz. 2 str. 68 - przeczytaj nazwy ptaków z pierwszego rzędu, odszukaj w drugim i trzecim rzędzie takie same wyrazy, pokoloruj je tak samo, jak te we wzorze.

Miłego dnia 

Pozdrawiam Pani Jadzia :) 



Załączniki: